Tuesday, April 26, 2016

Filled Under:

PATUT LA CANTIK KALAHKAN PEREMPUAN,,SAFIEY ILIAS DEDAH RAHSIA KECANTIKAN BELIAU KEPADA RAKYAT MALAYSIA.YANG NAK CANTIK,BOLEH MEMCUBA.

PATUT LA CANTIK KALAHKAN PEREMPUAN,,SAFIEY ILIAS DEDAH RAHSIA KECANTIKAN BELIAU KEPADA RAKYAT MALAYSIA.YANG NAK CANTIK,BOLEH MEMCUBA.

Safiey Ilias berkongsi kecantikan beliau kepada semua.hanya menggunakan perlaking beliau kekal cantik.

Bagi yg nak glow glow shine kulit mAcAm saya , boleh cuba PERLAKING . Saya sentiasa doakan yg makan PERLAKING akan merasai perubahannya 

Belanja leader Sabrina Shuhaimi rawatan laser dan muka di klinik doktor kawan , Thalia Clinic . Ahahaha . Nk bg lg cpt hilang . Disamping dalaman makan PERLAKING , luaran kita rawat dgn laser sbb kita belom ada skincare ahahaha . DrShaharom Sulaiman ni saya kenal dia dh 6 tahun since dia di klinik dkt kuantan lagi . 
.

Yg bagusnya dia x guna artis ntok review klinik dia . Yg dtg adalah org2 yg betol ada masalah kulit . Smua berlaku dgn izin Allah SWT . Sapa lg nk jd leader ?? Saya bantu dan tlg mcm2 . Insyaallah .

Bila kamu asyik menyebut tentang hal dunia , maka ada dunia di dalam hati kamu . 24 jam fikir mcm mana nak lajukan sales , mcm mana nk setting fb ads , mcm mana nk jadi kaya , mcm mana nk rekrut stokis . Kalau kamu selalu fikir ini , berhati hati . 
.

Bila kamu asyik menyebut tentang hal akhirat , maka ada Allah SWT di hati kamu . Berborak pon pasal akhirat , buat lawak pon pasal akhirat . Zaman nabi dulu , sahabat selalu sgt sembang pasal akhirat . 
.
Tak salah bekerja memakmurkan dunia . Nabi tak prnah larang . Kita bukanlah nak ikut cara hidup rahbaniah iaitu cara hidup kerahiban . Duduk dalam masjid dan 24 jam beribadat . Salah ! Mujahadah itu adalah apabila kita sedang bekerja tpi ada Allah SWT dalam hati . 
Tak fahan lagi ?? Kita sibuk dgn kerja tp masih fikir Allah SWT ! Dan dari MUJAHADAH itulah akan hasilkan HIDAYAH .
Ini lah antara turning point saya dpt hidayah . Kerana saya fikir , saya ini terlalu kejar hal2 dunia , sudah lama 3-4 tahun . 1 ilmu agama pun saya x belajar dlm tempoh ni . Semua ilmu dunia . Saya kaji diri saya balek , "aku ni masalah bisnes cepat aje aku kaji dan selesaikan , bagaimana pula dgn masalah iman aku ??" . 
.
Org sibok kata berniaga itu sunnah . Tp x ada satu pun perkara sunnah dia terapkan dlm perniagaannya . Sunnah lah sgt . Solat pon fikir hal bisnes . Solat pun hujung dan tengah waktu . Solat pun x berjemaah . Ahahahah .
.
Share jika anda terkesan dgn penulisan ini .

Wudhuk lah dengan sempurna . Syeikh kata , masa sapu air ke muka , doa dalam hati "Ya Allah berilah nur cahaya di wajahku, jgn kau gelapkan wajahku". 
.
Bila basuh tangan pula , "Ya Allah bagi lah aku terima buku amalan dgn tangan kanan Ya Allah" . Basuh tangan kiri pula "Ya Allah jangan lah bagi aku terima buku amalan dengan tangan kiri Ya Allah". 
.
Bila basuh telinga , "Ya Allah berilah telinga aku ini sedia mendengar teguran org kearah Mu Ya Allah". 
.
Bila basuh kepala pula, "Ya Allah berilah aku mudah faham akan ilmuMu Ya Allah".
.
Bila basuh kaki kanan/kiri, "Ya Allah bagi lah kaki aku ini tetap di atas titian assirat Ya Allah,". 
.
Dh habis wudhuk , SUBMIT DOA BANYAK2 ! Ini antara waktu mustajab tau ! Rugi jika tak submit doa . Yg penting , perbaharui wudhuk bila terbatal . 





0 comments:

Post a Comment