Thursday, April 21, 2016

Filled Under:

Kata-Kata Terakhir 5 Pilot Sebelum Kapal Terbang Terhempas Ini Memang Sangat Memilukan





AJAL tidak mengenal sesiapapun, malah ia sekalipun tidak mengikut masa. Bila-bila sahaja ajal akan menimpa kita. Persoalan yang timbul, bila ajal kita? Dan bagaimana cara kematian kita?

Di zaman yang serba moden ini, para saintis cuba mencari jalan untuk mengurangkan kadar kematian manusia. Pelbagai keselamatan yang dipasang kebanyakan perkara terutamanya pesawat komersial.

Pesawat komersial sudah tentu akan berlepas dari lapangan terbang dengan penumpang yang mencukupi supaya mereka dapat mengurangkan kerugian kos penerbangan tersebut. Tapi, sedarilah lebih banyak penumpang, lebih tinggi risiko angka kematian jika berlaku kemalangan.

Perkara-perkara inilah yang menjadi persoalan utama para saintis bagaimana untuk mengurangkan risiko kerosakan pada kapal terbang supaya tidak berlaku kecelakaan yang tidak diingini. Namun jika Tuhan telah menetapkan ajal kita disana, apa yang kita mampu buat.

Video ini adalah rakaman dari blackbox yang dapat dijumpai dalam 5 buah pesawat yang telah terhempas dengan cara yang amat menyedihkan. Rakaman ini adalah rakaman saat-saat terakhir pesawat sebelum terhempas. Bagaimana mereka merintih kesedihan sangat memilukan.




0 comments:

Post a Comment