Sunday, April 24, 2016

Filled Under:

‘My Daughter Is Not For Jimak Bro…’ Jawapan Pedas Seorang Ayah Kepada Bakal Menantu


Kalau saya ada anak perempuan dan datang seorang lelaki nak melamar dengan jawapannya, “Nak elak buat maksiat,”. 100% saya akan terus reject.

My daughter is not for jimak bro. You better learn about life terlebih dahulu.

Saya dah 25 tahun, hal nafsu tidak menjadi masalah pun. Tak pernah bercinta sebab bila sibukkan hidup dengan belajar tentang hidup (cari duit dan berdikari), then you know how that answer “elak maksiat” is really annoyed to you as a father to that girl.

Nak ‘elak maksiat’ answer for me adalah dalam kepala awak asyik berfikir mahu berjimak saja dengan anak saya. Belajarlah tentang kehidupan. Jika seorang lelaki datang dengan membawa berita tentang buruk dan susahnya kehidupan, then awak akan menjadi menantu saya sebab anda kenal apa itu kehidupan.

Sebab orang melingkup dan bercerai adalah disebabkan dia hanya melihat sisi indah kehidupan hanya melalui fantasi dan angan-angan. – Mohd Nor Hafiz Suratman




0 comments:

Post a Comment