Thursday, March 17, 2016

Filled Under:

SILA SHARE INILAH CARA MUDAH dan CEPAT MENGHILANGKAN BINTIKBINTIK HITAM DI HIDUNG DAN MUKA

SILA SHARE !! INILAH CARA MUDAH dan CEPAT MENGHILANGKAN BINTIK-BINTIK HITAM DI HIDUNG DAN MUKA …


how-to-get-rid-of-blackheads-on-nose-fas


SILA SHARE !! INILAH CARA MUDAH MENGHILANGKAN BINTIK-BINTIK HITAM DI HIDUNG DAN MUKA …



#Bintik-bintik gelap kecil pada kulit anda, atau komedo, yang juga bernama “komedo terbuka”, dan “comedones tertutup” adalah whiteheads. Bintik-bintik gelap benar-benar disekat pori-pori, yang penuh dengan serpihan kulit, keratin dan sebum, bahan-bahan berminyak. Ketika di tahap ini, mereka mewakili awal pembentukan jerawat dan jerawat.

#Walaupun mereka tidak mempunyai potensi untuk mengganggu kesihatan, mereka muncul di wajah (umumnya di hidung), yang merupakan bahagian tubuh yang paling terlihat, sehingga mereka merupakan fenomena yang tidak menyenangkan dan boleh sangat mengganggu dan tidak menarik.

#Mujurlah, ada beberapa cara cepat dan selamat untuk menyingkirkan bintik hitam dan menyelesaikan masalah itu. Malangnya, tidak satupun dari mereka adalah kaedah tradisional.

#Namun, bukan krim wajah dan penyelesaian di pasaran, ini adalah rawatan rumah yang sangat baik yang boleh melakukan keajaiban pada kulit anda, dan apa yang terbaik tentang itu adalah bahawa mereka tidak mempunyai kesan sampingan kerana mereka benar-benar alami.

Rawatan untuk menyingkirkan Komedo Hidung

jus Lemon

scrub ini luar biasa dalam kes semacam ini masalah kulit, kerana kita semua tahu bahawa lemon yang sarat dengan vitamin tertentu dan nutrisi yang sangat berkesan terhadap bintik hitam.

bahan:

beberapa madu;
beberapa yogurt;
sejumput garam;
beberapa jus lemon;
air mawar atau susu;
balang atau mangkuk.

prosedur:

Campur madu, yoghurt, garam dan air limau nipis. Sapukan campuran disiapkan secara merata, dan menggosok kawasan yang terkena pada kulit anda.

Anda juga boleh membuat pembersihan wajah dengan mencampur air mawar atau susu dengan jus lemon. Ulangi rawatan ini setiap hari, sehingga 10-12 hari.

Putih Telur Masker

Rawat liang-liang anda dengan topeng putih telur. Selain menjadi berkesan dalam menghilangkan komedo di hidung anda, itu juga akan menghentikan kemungkinan wabak masa depan. putih telur yang besar untuk kulit anda kerana mereka kaya akan nutrisi.

Anda akan perlu:
satu telur;
tuala bersih;
mangkuk kecil;
tisu wajah atau kertas tandas

Prosedur:

@Pertama, memisahkan kuning telur daripada putih. Cuci wajah anda dan tepuk itu kering. Memohon putih telur pada kulit anda dalam lapisan tipis. Letakkan kertas tandas atau tisu wajah pada bahagian putih menekan wajah anda dengan lembut dan biarkan selama beberapa waktu, sehingga lapisan mengering. Kemudian, sapukan lapisan kedua di atas kertas atau tisu tapi berhati-hati bagi mereka untuk tidak tergelincir. Biarkan beberapa waktu sampai lapisan ini mengering juga. Sebuah lapisan ketiga dilaksanakan secara pilihan.

@Ketika masker anda kering, wajah anda akan terasa kencang. Terkelupas topeng, dan menyingkirkan sisa. Pada akhirnya, menepuk wajah anda kering lagi dan melaksanakan beberapa pelembab.


Teh hijau

@Kita semua menyedari banyak manfaat daripada teh hijau, m3ra ** s4ng penurunan berat badan, mengurangkan risiko pelbagai jenis kanser, meningkatkan fungsi otak, pergaduhan diabetes jenis 2, menurunkan risiko Parkinson dan Alzheimer dan meningkatkan kesihatan gigi. Selain itu, ia adalah luar biasa dalam rawatan bintik hitam. scrub ini sangat baik untuk mendalam membersihkan kulit berminyak dan penyumbatan liang-liang.

Anda akan perlu:
tuala lembut atau tuala;
mangkuk.
daun teh hijau;
air;
satu sudu teh;

Prosedur:

Letakkan satu sudu makan daun teh hijau kering dalam mangkuk dan menuangkan air. Campuran mereka sampai anda mendapatkan ubat. Gosokkan ubat ini selama komedo selama 2 hingga 3 minit.

Setelah itu, cuci dengan air suam dan keringkan dengan tuala lembut atau tuala.

Sugar Scrub

Dalam rangka mencapai peredaran lebih baik, bersama-sama dengan kulit bercahaya anda memerlukan pengelupasan layak dan pelembab. Exfoliating benar-benar menghapuskan sel-sel kulit mati yang menyumbat liang-liang anda.

Hal ini dapat dilakukan dengan berbagai cara, tetapi yang terbaik adalah menggunakan minyak jojoba kerana mirip dengan sebum tubuh sendiri. Zaitun, biji anggur atau minyak badam manis juga dianjurkan untuk penyebab yang sama.

bahan:

4 sdm minyak jojoba;
1 cawan gula putih atau coklat;
beberapa minyak pati (pilihan).
satu balang kedap udara;

Prosedur:

Sediakan campuran dengan mengacau minyak jojoba dan gula dengan baik. Dalam kes anda seperti aroma, tambah beberapa titis beberapa minyak pati untuk itu. Masukkan adunan dalam botol kaca dan menyimpannya di tempat yang gelap dan sejuk.

, Sebelum aplikasi, aduk campuran lagi dan memohon mereka selalu di wajah basah. Urut kulit anda perlahan dengan gerakan memutar dan biarkan selama setengah jam.

Setelah itu, cuci dengan air dan melaksanakan beberapa pelembab.

Nota: Untuk mengelakkan iritasi kulit, jangan menggunakan scrub ini selama lebih dari dua kali seminggu.

Ramuan Kayu manis dan madu

@Gabungan ini akan membantu anda mendapatkan berseri, sihat, halus, dan blackhead kulit bebas. Kekuatannya terletak pada tingginya kandungan zat anti-bakteria dalam madu yang menjaga terhadap bakteria penyebab jerawat, dan kayu manis, di sisi lain, m3r ** gs4ng peredaran. Selain itu, rawatan ini akan menghapuskan apa-apa yang menyumbat liang-liang anda.

Anda akan perlu:
mentah, madu organik;
serbuk kayu manis;
jalur kapas bersih.

Prosedur:

@Pertama, perpaduan kayu manis dan madu dan mencipta campuran. Sapukan tipis-tipis pada komedo anda dan tekan jalur kapas di atasnya. Biarkan selama tiga hingga lima minit dan kemudian memadam jalur dan mencuci muka. Pada akhirnya, melaksanakan beberapa pelembab.

SELAMAT MENCUBA..YERR





Sumber: gegarpesona




0 comments:

Post a Comment