Thursday, March 17, 2016

Filled Under:

SILA AMBIL PERHATIAN SEBELUM TERLAMBAT !! INILAH CARA MUDAH MEMBUANG TUMOR FIBROMA/KETUAT TANPA PERGI KE DOKTOR


Walaupun ketuat kulit benigna atau fibroma boleh menjadi masalah kosmetik sebenar. Ini ketumbuhan kulit biasanya muncul di tempat-tempat di mana kulit lipatan seperti ketiak, leher, pangkal paha, di bawah pa *** 4RA, perut, dan kelopak mata. Punca masih belum diketahui, tetapi terdapat beberapa faktor risiko termasuk genetik dan ketebalan kulit.
kutil1
Keadaan ini adalah perkara biasa di kalangan rakyat semua peringkat umur dan kedua-dua jantina, tetapi lebih lazim dengan usia. ketuat kulit sering mempunyai yang sama atau warna yang lebih ringan sedikit kulit. Keadaan ini boleh menyebabkan risiko kesihatan apabila ketuat mula berkembang atau berdarah.
Selepas ketuat kulit kelihatan pada kulit, ia adalah penting untuk mempunyai diperiksa oleh doktor kulit, yang akan membuat keputusan mengenai rawatan yang sesuai. Sesetengah rawatan konvensional seperti electrocoagulation ketuat penyingkiran, radiosurgeri dan laser. Biasanya satu rawatan adalah mencukupi, kecuali bagi kes-kes apabila fibroma yang lebih besar atau luas.
selepas rawatan biasanya melibatkan rawatan antibiotik selama 5 hari dengan kebersihan yang betul. Dalam tempoh ini, berhati-hati perlu diambil dalam kes berpeluh, itulah sebabnya masa terbaik untuk mempunyai kulit ketuat dikeluarkan pada musim sejuk.
Bagaimana untuk menggunakan cuka epal cider untuk mengeluarkan fibroma?
Manfaat kesihatan ACV telah lama dikenali dan digunakan. Malah, ini adalah salah satu ubat rumah yang paling menguntungkan di dunia yang digunakan untuk pelbagai masalah kesihatan termasuk penyingkiran fibroma. ACV kandungan asid yang menjadikan bahan ini sangat berkesan dalam rawatan masalah kulit.
Jika ketuat kulit di sekitar mata, ACV bukanlah rawatan yang sesuai kerana ia boleh merosakkan mata.
Jika anda mahu menggunakan rawatan ini untuk mengeluarkan fibroma di tempat-tempat lain dalam badan, ikuti arahan:
Bersihkan kawasan sekitar fibroma menggunakan air dan sabun yang lembut.
Pertama rendam ketuat dalam air selama 15 minit, perlahan-lahan gosok dengan berus gigi. pembersihan yang baik.
Kemudian rendam kapas dalam cuka epal cider, tetapi memerah cuka yang berlebihan. Memohon ini pada ketuat menjaminnya dengan plaster atau pembalut untuk mengelakkan anjakan.
Biarkan selama 15 minit sebelum dibilas dengan ketuat air.
Memohon rawatan 3 kali sehari untuk beberapa hari atau sehingga ketuat jatuh.
Perkara pertama yang anda akan notis adalah bahawa fibroma menjadi gelap, kering dan akhirnya jatuh.
Sedar bahawa ketuat boleh meninggalkan parut, terutamanya jika bersaiz lebih besar. Untuk mengelakkan ini daripada berlaku, memohon beberapa salap marigold atau gel aloe vera selepas rawatan.
Tidak akan ada mana-mana parut jika fibroma tidak terlalu jauh di dalam kulit. Walau bagaimanapun, anda perlu lebih berhati-hati dengan rawatan ini.
Penting:
Jangan biarkan penyebaran cuka pada kulit kerana ia boleh menyebabkan kemerahan.
Dalam kes kuping muncul, berhenti menggunakan ubat. Dalam kes ini, adalah lebih baik untuk meninggalkan kuping jatuh sendiri.




0 comments:

Post a Comment